V torek, 15. novembra 2016, sta škofjeloškim študentom na pobudo prof. dr. Mitja Ruzzierja, predavanje pri predmetu Podjetniško delovanje popestrila dva gosta iz prakse – dr. Bojan Mevlja in Urška Križman Vižintin –, ki sta predstavila socialno podjetništvo, predvsem na območju Slovenije.
Dr. Bojan Mevlja, direktor Središča Rotunda, neprofitnega družbenega centra za svetovanje, izobraževanje in informiranje mladih in družin, nam je razložil, da je socialno podjetništvo oblika inovativnega podjetništva, ki se ozira predvsem na javno dobro, torej družbeno korist. Socialno podjetništvo je odlična poslovna priložnost za človeka, ki je podjeten in inovativen, poleg tega pa bi rad pomagal skupnosti in ima čut odgovornosti za družbo. Spoznali smo, da se socialna podjetja od klasičnih razlikujejo predvsem v tem, da si dobička praviloma ne izplačujejo oziroma ga ne delijo, vendar ga vložijo nazaj v podjetje in v to, da ustvarjajo delovna mesta za ranljive skupine oseb, torej za ljudi, ki so deprivilegirani in se teže vključujejo na trg dela (npr. invalidi, Romi, migranti, brezdomci). Na kratko nam je predstavil tudi nekaj uspešnih socialnih podjetij na področju Gorenjske, kot je na primer Fundacija Vincenca Drakslerja, ki pomaga odvisnikom.
Druga gostja je bila Urška Križman Vižintin, ki deluje predvsem na področju obalno-kraške regije in nam je predstavila projekt IstraTerra. IstraTerra je turistična agencija in hkrati socialno podjetje, ki obiskovalcem prek tradicionalnih znanj in dediščine zagotovi poučno doživetje zgodovinsko zelo bogate slovenske Istre. Ponujajo spoznavanje istrske tradicije, kot je na primer doživetje s Šavrinkami (to so bile dekleta in žene iz Istre, ki so v Trstu prodajale zelenjavo in ostale pridelke ter pomivale perilo). Obiskovalec se lahko odloči tudi za treking ali kolesarjenje po dolini reke Dragonje, išče tartufe in pripravi fuže, spozna svet slovenskega oljkarstva in uživa v velnesu v naravi. Vse to počnejo z namenom, da bi obudili slovensko Istro, da bi ljudi poučili o njeni dolgoletni tradiciji in razvijali svojo skupnost. Gostja iz prakse nam je povedala tudi, da je pri njih zaposlena oseba, ki je bila več kot dve leti brezposelna in je torej spadala v ranljive skupine oseb, izkazala pa se je kot odlična sodelavka in je k sami ekipi doprinesla zelo veliko.
Vsem, ki nam ni bilo še čisto jasno, kaj socialno podjetništvo sploh pomeni, sta gosta iz prakse to področje zelo lepo približala in večini od nas tudi dala misliti, kako bi lahko v prihodnosti s svojo podjetniško idejo pomagali družbi in ljudem okoli sebe.
Zapis: Maša Horvat, študentka