V četrtek, 14. januarja 2016, smo študenti 2. letnika visokošolskega strokovnega programa Management v okviru predmeta Podjetniško delovanje prisluhnili gostom iz prakse: vodji Kariernega centra Univerze na Primorskem Blanki Palčič, direktorju Univerzitetnega razvojnega centra in inkubatorja Primorske (UIP) Dorjanu Maršiču ter vodju projektov na UIP mag. Andreju Medvedu.
V prvem delu predavanja nam je Blanka Palčič predstavila Karierni center UP in povedala, da je namen kariernega centra pripraviti karierni načrt študentov že v času študija. Karierni center nudi tudi karierno svetovanje, možnost navezovanja novih stikov med študenti oziroma diplomanti in delodajalci (razni dogodki kot npr. karierni dnevi na članicah UP, festINNO) ter razne organizirane delavnice, seminarje in usposabljanja. Blanka Palčič je poudarila, da karierni center pomaga tudi pri razvijanju ključnih kompetenc, ki so nujno potrebne za delovanje vsakega posameznika v družbi ali delovnih kompetenc, ki so potrebne na delovnih mestih. Pokazala nam je rezultate neke študije, ki so jo opravili junija 2013, v kateri so 43 delodajalcev vprašali, katera je po njihovem mnenju najpomembnejša kompetenca. Večina je razkrila, da so najpomembnejše kompetence samoiniciativnost, prilagodljivost, reševanje in timsko delo.
Ob koncu svojega predavanja nam je Blanka Palčič predstavila karierna sidra. Karierno sidro je trajen skupek vrednot, ki se jim vsak posameznik prizadeva slediti v lastni karieri. Povedala je, da imamo osem kariernih sider. To so: tehnično-funkcionalno sidro, menedžersko sidro, sidro samostojnosti in neodvisnosti, sidro varnosti in stabilnosti, sidro podjetniške ustvarjalnosti, sidro predanosti, sidro izziva in sidro življenjskega stila. Razdelila nam je vprašalnik, s pomočjo katerega smo lahko spoznali, kakšno je naše karierno sidro. Na podlagi izpolnjenega vprašalnika, nam je gostja iz prakse razložila pomen vsakega kariernega sidra.
V drugem delu predavanja je imel mag. Andrej Medved uvodni motivacijski govor o idejah in njihovi izvedbi ter realizaciji, predstavil je tudi nekaj idej, ki so bile prijavljene na natečaj Podjetna Primorska v prejšnjih letih, nekatere od teh so tudi zmagale.
Kot primer dobre ideje iz tujine nam je predstavil podjetje-trgovino v Amsterdamu, ki se ukvarja s prodajo gumijastih račk, Rubber Duck Shop. Mladi podjetnik je odprl trgovino, v kateri je prodajal različne spominke, vendar se je izkazalo, da je največ povpraševanja po račkah, zato je podjetnik pozneje uredil trgovino tako, da prodajajo izključno račke vseh tipov in barv, kot spominček iz Amsterdama. Trgovina Rubber Duck Shop je s tem postala prava atrakcija za obiskovalce Amsterdama.
Spodaj je navedenih še nekaj inovativnih idej, ki nam jih je mag. Andrej Medved predstavil:
1. Different – lesena personalizirana očala so predstavljala inovacijo v marketinškem modelu, podjetniki so bili že s prvim korakom na globalnem trgu.
2. Loally – lanski zmagovalec natečaja Podjetja Primorska v kategoriji Navigator. Rešitev, ki ponuja pravno varnost spletnim stranem, pomembna inovacija, ki strankam omogoči bolj poceni pravno varnost, prihranek je tudi do 600 evrov.
3. Olium – kozmetika iz olivnega olja, začeli so s prodajo hotelskimi verigami, nato pa so se uvrstili med Premium izdelke v trgovski verigi Spar.
4. Reciklaža gum – gre za idejo študentov, ki bi iz recikliranih gum izdelovali tabureje, sedeže ipd.
5. Antikvarjat cafe v Kopru – študentska zamisel, pri kateri gre za to, da bi stranke prinesle razne starine in se ob njih družile.
6. Zaspanček.si – študentska zamisel, aplikacija proti nespečnosti, za tiste ljudi, ki imajo probleme s spanjem. Aplikacija se naloži na telefon in ta oddaja pomirjujoče zvoke in svetlobo, ki nam pomagajo zaspati.
7. Cold Heart – hladilni zamašek za pijačo, ideja skupine študentov s Fakultete za management.
Dorijan Maršič, direktor inkubatorja, nam je predstavil »pitching«, dal koristne napotke pri njegovi pripravi in povedal, kako osvojiti vlagatelje.
Predstavitve na prosojnicah morajo biti pripravljene tako, da je besedilo dobro vidno (npr. primerna velikost in barva besedila), pritegniti morajo pozornost vlagateljev in vsebovati ključne informacije:
1. LOGO – Kaj ste? Kdo ste?
2. NAŠ TIM – Predstaviti, kje se je projekt začel, zakaj se je začel in kako ter predstaviti tim in posamezne vloge članov.
3. KAJ JE PROBLEM – Panoga, komu ideja rešuje problem.
4. REŠITVE – Predstaviti rešitve problema.
5. PREDNOSTI – Katere so prednosti izdelka ali storitve pred konkurenti.
6. TRG IN TRŽNA PRILOŽNOST – Segment uporabnikov in kupcev.
7. PREDSTAVITEV PRODUKTA – Predstavitev prototipa, da si laže predstavljajo zamisel.
8. KAKO BOMO ZASLUŽILI? – Ključni del za vlagatelje, grafični prikaz zaslužka in morebitne izgube, prikaz bilance za prihodnja tri leta.
9. ANALIZA KONKURENCE – Kdo so naši konkurenti, v čem smo boljši?
10. POSLOVNI MODEL (KANVAS) – Kako bomo ustvarjali vrednost?
11. INVESTIRANJE – Koliko denarja potrebujemo in za kaj? (za oglaševanje, rezerve, proizvodnjo, stroške dela ...)
12. CONTACT – Naš kontakt, kje smo dosegljivi za morebitne informacije, vlagatelje.
Gospod Maršič je še posebej poudaril, da je zelo pomemben živ nastop, če hočemo prepričati morebitne vlagatelje in vzbuditi njihovo zanimanje.
Srečanje je bilo za nas študente zelo zanimivo in poučno.
Zapis: Mara Mura in Sara Pečar, študentki 2. letnika UP FM