V sredo, 6. januarja 2016, sta prof. dr. Mitja Ruzzier in izr. prof. dr. Doris Gomezelj Omerzel pri predmetih Podjetništvo in Podjetniško delovanje gostila uspešnega podjetnika Roberta Ambroža. Študentom je predstavil prenovo poslovnih modelov, ki jo je uspešno izvedel v svojem podjetju.
Pri spreminjanju organizacije je koncept poslovnega modela pomembno in za uporabo enostavno orodje, ki vršnemu managementu pojasnjuje, kakšno vrednost organizacija ponuja odjemalcu, kakšne vire za to potrebuje in kako iz svojih aktivnosti ustvari dobiček. Ker je koncept imanenten vsaki organizaciji, ga je za njegovo implementacijo treba le artikulirati.
Gost iz prakse Robert Ambrož je predstavil svoje ključne ugotovitve iz raziskave magistrske naloge na temo spreminjanja poslovnih modelov, ki jih je uspešno implementiral tudi v svojo podjetniško prakso. Vzporedno sta potekala dva projekta: projekt Limpo se je osredotočal na prenovo celostne podobe, tržnega pristopa in cenovne politike, področje projekta IoT pa je bilo odjemalčevo soustvarjanje. Povedal je, da je bilo za samo raziskavo pomembno, da so v njej sodelovali pravi ljudje – vršni managerji, ki imajo največ informacij o organizaciji, izpostavil pa je tudi prilagodljiv in hvaležen odnos do sogovornikov pri anketiranju/intervjuvanju in da so bili anketirani vnaprej informirani o tematiki, tako da so se lahko pripravili.
V svoji raziskavi je ugotovil, da nobena od sedmih organizacij ni imela artikuliranega poslovnega modela, da nobena izrecno ne planira svojih aktivnosti, ampak sledijo pretežno dogodkom, ter da je racionalizacija gonilo njihovih sprememb. Rezultati raziskave so odraz dejanskega stanja, ki je po mnenju gosta iz prakse tudi odraz večine slovenskih organizacij: pomanjkljive kompetence, relativno ozka vizija managementa in tradicionalni pristop. Dober poslovni model je pomembnejši od visoke tehnologije, kot primer dobre prakse je navedel IBM in Gilette, kot primer slabe prakse pa Xerox. Omenil je orodje Canvas kot odličen pripomoček za artikuliranje poslovnega modela, hkrati pa poudaril, da noben poslovni model ni večen.
Filozofija današnjega poslovanja se spreminja. Vse bolj pomembno postaja, kako ponujaš, in ne toliko, kaj ponujaš.
Zapis: Miha Šubic