Na tridnevni svetovni konferenci Empowering Learners.AI 2022 tudi UP Fakulteta za management

Od 6. do 8. decembra 2022 poteka tridnevna znanstvena konferenca »Empowering learners«, ki je organizirana na svetovni ravni. Del znanstvene konference je tudi predavatejica UPFM, dr. Simona Kustec in sicer je s svojim prispevkom prisostvovala v torek, 6. decembra 2022, ko so udeleženci panela razpravljali o razvoju v zvezi z umetno inteligenco v visokem šolstvu v Evropi in o regulativnem okvirju, ki ga je podala Evropska unija. 

Empower Learners for the Age of AI je svetovna konferenca, ki obravnava raziskave in prakso na področju uvajanja umetne inteligence v šolah, na univerzah in v podjetjih. Letošnja tema je: teorija, modeli in praktični vpliv umetne inteligence. Tema odraža razvoj sorodnih področij: učne analitike, znanosti o učenju, podatkovnega rudarjenja v izobraževanju in umetne inteligence v izobraževanju.

Na svetovni konferenci, ki poteka preko spleta, je v torek, 6. decembra 2022 potekal poseben panel z naslovom AI in Education from a European Perspective, na katerem je s svojim prispevkom na temo etične rabe umetne inteligence v izobraževanju za dobro ljudi in znanja sodelovala prof. dr. Simona Kustec. Opozorila je na pomembnost zavedanja, da je v izobraževanje vključenih veliko, medseboj po odgovornostih in vlogah raznolikih skupin, ki pa morajo pri rabi umetne inteligence v izobraževanju razumeti, da ima ta poslanstvo le, če je dosegljiva vsem in služi strokovnim potrebam pridobivanja znanja in vanj vključenih. Pri tem je kot mednarodni primer dobre prakse predstavila delo HICUP Lab (HICUP Lab – Humans Interacting with Computers at University of Primorska (upr.si)) naše univerze.

Tudi drugi sodelujoči so osrednjo vsebinsko pozornost namenili prav etični rabi umetne inteligence v izobraževanju. Georgi Dimitrov, vodja Urada za Digitalno izobraževanje Evropske komisije je predstavil najnovejši vodnik Evropske komisije o etični rabi umetne inteligence v izobraževanju (Ethical guidelines on the use of artificial intelligence (AI) and data in teaching and learning for educators - Publications Office of the EU (europa.eu)). Prof. Wim Van Petegem iz KU Leuven je predstavil projektne podatke in znanja o rabi AI v izobraževanju, s posebnim poudarkom na transparentnosti in odgovornostjo. Prof. Bart Rienties z Open University UK je predstavil konkretne primere dodatne neenakosti, ki jih je povzročila raba AI v izobraževanju, posebej z vidika rasnega razlikovanja. Prof. Blaženka Divjak s Fakultete za organizacijo in informatiko Univerze v Zagrebu pa je kot na podlagi vsega izpostavljenega in živahne spletne razprave, ki se je razvila pri tem, pozvala k temu, da pri rabi umetne inteligence v izobraževanju ne sme obstajati nobena 'črna škatla', pa najsi gre za učne načrte, ali pa znanja in možnosti enake uporabe s strani profesorjev in študentov. Poseben poziv s strani prisotnih je bil namenjen tudi spoštovanju potreb, osredotočenih na vključene v izobraževalni proces in ne birokratskih ter poslovnih interesov.

 

7. december 2022 | FM | Izobraževanje

Družbena omrežja

Kazalo